Je M'apelle Mussy



Saya, dan Ummi saya. Semoga Allah redha kepada Ummi  and ayah saya. :-)
 Ummi Ayah

Dia ummiku,ayahku,
Dan dia hanyalah satu.
Tiada peganti buatnya,
Walau seluruh dunia digadaikan kepadaku.

Dengan harta,
Kasih sayangnya takkan mampu kusaingi.
Dengan kegemilangan nama,
Perjuangannya membesarkanku takkan mampu kutandingi.
Dan bukanlah itu yang dia pinta kepadaku selama ini,
“Selalu-selalu doakan ummi,ayah”
Itulah yang sering kudengari.

Ummi dan ayahku bukan sempurna,
Tetapi dia kekal sebagai bidadariku di dalam jiwa,
Dan bukanlah sikit sesalanku,
Terhadap kecacatanku dalam menjadi yang disenanginya.

Selamat berbahagia Ummi,ayah,
Terima kasih atas segalanya yang tidak mampu kutulis,
Sungguh aku bukan sempurna dalam meyayangi,
Tetapi aku sentiasa berusaha agar senyumanmu sentiasa terlukis.

Tiadalah akanku mampu membalasmu dengan dunia.
Maka aku berusaha agar mampu membawamu ke syurga.
Kerna aku mencintaimu Ummi,ayah,
Dengan sebenar-benar cinta.

~Siti Musliha~


0 Responses