Je M'apelle Mussy
Aset Yang Sangat Bernilai Untuk Mendoakan Kita Setelah Mati


Ada lagi kes buang bayi ni...ingatkan dah habis...tetiba idea ni ter"popped out" 
dari kepala bernas saya hari ni..ececece :)

saya pun tak faham la golongan-golongan yang suka membuang anak ni...
senang sangat diorang ni melahirkan anak sampai boleh buang
macam-macam tu je...tak pernah fikir ke???
kalau tak nak letak la depan rumah kebajikan ke, anak-anak yatim ke..
ini dah la yang kalau buat maksiat tu, dah terang-terang buat dosa besar,
lepas tu bunuh pulak anak yang tak berdosa tu..tambah extraa lagi satu dosa besar lagi

ish ish ish...orang yang beria nak anak tu, punya la berusaha bermacam-macam
cara nak dapat anak, tapi yang senang-senang dapat ni buang macam tu je...
tak ada perasaan betul..kucing pun sayang anak..tak percaya ke????
ini buktinya...kan dia sayang anak dia tu.. :)
alalalalalalala....comelnyee :)

itu la..buat benda tak berfikir..nak cari jalan singkat, budak-budak comel tu jadi mangsa..
tak kesian ke kalau tengok muka-muka comel macam ni???







ish ish ish...kan comel tu...sanggup ke buang???fikir-fikir la wahai teman-teman :)

Firman Allah (Surah Al-Anfal, 28):
وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلاَدُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ
Dan ketahuilah, bahwa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai cobaan dan sesungguhnya di sisi Allah-lah pahala yang besar.....

selamat membaca :)
assalammualaikum................



2 Responses
  1. Suraiya Says:

    hurmmm... sedih tau. hari ni ada lg berita...
    janin terdampar di celah2 batu. baby boy! putih melepak! x cukup bulan, patah tangan, tengkorak kepala pecah! seolah2 sengaja dibuang dicampak dlm laut!


  2. leeha Says:

    ape ape ntah diorang ni kan...x ptot btol